ANDAI perjuangan ini mudah pasti ramai yang menyertainya ANDAI perjuangan ini singkat pasti ramai yang istiqomah ANDAI perjuangan ini menjanjikan kesenangan dunia pasti ramai yang tertarik padanya tapi hakikat perjuangan bukan begitu, turun naiknya, sakit pedihnya, umpama kemanisan yang tidak terhingga - Hassan Al-Banna

Al - Furqan

Labels

Followers

23 July 2009

Ismail Kijo Anti 1Malaysia ~ Mirip-Mirip Perkauman

Umno Ampang division chief Datuk Ismail Kijo telling the media why he and his members decided to protest. - Pictures by Choo Choy May

Lebih kurang 50 ahli UMNO Ampang diketuai oleh Datuk Ismail Kijo telah menunjuk perasaan di kawasan parkir bersebelahan dengan pasaraya Ampang Point lewat tengahari tadi.

Mereka ini adalah puak yang terang-terang menzahirkan diri mereka sebagai pelampau yang masih lagi mengamalkan sifat-sifat perkauman. Mereka menyokong SPRM semata-mata kerana yang mati itu adalah 'orang' DAP.

Mereka ini adalah puak yang jahil isu dan tidak mengikuti perkembangan.

Desakan Pakatan Rakyat, serta MCA, Gerakan dan beberapa orang menteri kabinet, bukan ingin menggangu-gugat kerja-kerja penyiasatan SPRM, tetapi kerana menginsafi kewajaran penubuhan Surahanjaya Di Raja untuk menyiasat kematian Setpol Exco Pakatan Rakyat Selangor yang meninggal dunia dari Pejabat SPRM dan dijumpai mayatnya di atas bumbung.

Jelas puak-puak Ismail Kijo ini ingin mencari publisiti murahan, mungkin mereka menjangkakan Kabinet tidak bersetuju dengan penubuhan Suruhanjaya itu, rupa-rupanya Kabinet dengan penuh 'murah-hati' bersetuju menubuhkan Suruhanjaya Di Raja.

Bagaimana dangkal dan berniat jahatnya puak-puak Ismail Kijo ini menuduh dengan nakal sekali dan menggesa, 'jangan jadikan Malaysia ini negara Republik'. Mereka juga mengutuk bahawa DAP, PAS, PKR telah berperangsangka-buruk dan menjadikan SPRM sebagai mangsa dan juga Pakatan Rakyat telah menjadikan isu kematian itu sebagai satu konspirasi peribadi.


Sepatutnya Ismail Kijo ditangkap oleh pihak berkuasa kerana membuat perhimpunan tanpa permit dan ada unsur-unsur perkauman.

0 comments

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails