ANDAI perjuangan ini mudah pasti ramai yang menyertainya ANDAI perjuangan ini singkat pasti ramai yang istiqomah ANDAI perjuangan ini menjanjikan kesenangan dunia pasti ramai yang tertarik padanya tapi hakikat perjuangan bukan begitu, turun naiknya, sakit pedihnya, umpama kemanisan yang tidak terhingga - Hassan Al-Banna

Al - Furqan

Labels

Followers

06 May 2010

Sekitar Muktamar Dewan Muslimat Negeri Selangor.



Bergambar sebelum Muktamar bermula.




Perwakilan muslimat kota kemuning






1 comments

Anonymous

Assalamualaikum... izinkan ana buat teguran sikit terutamanya kepada ketua muslimat kota kemuning. Teguran ini adalah berniat positif dan membina. Saudari ketua muuslimat KK, sedarkah ada diantara ahli anda mempunyai perangai-perangai yang tak bersesuaian dengan nama muslimat itu sendiri. Antaranya ialah tidak bertegur sapa, mengadu domba , tarik muka (muncung)tak tentu pasal tanpa sebab2 yang jelas, mempunyai sifat kejiranan yang teruk dan juga melemahkan semangat ahli-ahli yang lain terutamanya yang baru dan yang baru berjinak2 untuk menyertai parti.Semoga kita bersama mengambil perhatian dan juga tindakan bersesuaian untuk membetulkan keadaan yang boleh memalukan pihak muslimat ini.Ingat Kita adalah sebuah parti yang memperjuangkan Islam. Perangai-perangai yang dibenci agama ini tak sepatutnya dibiarkan menular dalam parti kita .Jika dibiarkan, apakah bezanya kita dengan pihak lawan?
2.Seorang muslimat semestinya mengetahui yang fitnah itu lebih besar dosanya dari membunuh. Apakah ertinya fitnah? Diharap ustazah2 ketua muslimat dapat menerangkan kepada ahlinya mengenai perkara ini. Ustazah2 pula ,kalau boleh janganlah ada yang terikut-ikut dengan perangai muslimat yang tak elok, sebaliknya ustazah2 perlu membimbing mereka. Sedarilah Wahai saudari-saudariku! (ini semua diperhatikan!)

Bangkitlah memperjuangkan Islam yang sebenarnya. Ia bermula dari diri anda!, Keluarga anda !, Jiran-Jiran anda !, Juga Perasaan hormat anda kepada muslimat yang lain samada dari kelompok anda atau tidak! perasaan hormat sesama manusia!

'MEMBANGUN BERSAMA ISLAM'

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails