ANDAI perjuangan ini mudah pasti ramai yang menyertainya ANDAI perjuangan ini singkat pasti ramai yang istiqomah ANDAI perjuangan ini menjanjikan kesenangan dunia pasti ramai yang tertarik padanya tapi hakikat perjuangan bukan begitu, turun naiknya, sakit pedihnya, umpama kemanisan yang tidak terhingga - Hassan Al-Banna

Al - Furqan

Labels

Followers

08 January 2010

KENYATAAN MEDIA DPPKR.

KENYATAAN MEDIA DPPKR.

Kenyataan Media.

Ekoran serangan keatas tiga gereja di Lembah Klang sejak tengah malam tadi,
Dewan Pemuda Pas Kawasan Kota Raja senada dengan pimpinan pemuda PAS pusat menyeru semua pihak bertenang dan tidak bertindak keterlaluan dalam isu pengunaan nama Allah sehingga boleh menimbulkan huru hara dan kekacauan.

Kami kesal dengan insiden provokasi pembakaran beberapa buah gereja yang akan menambah kekusutan dan menyulitkan lagi penyelesaian isu ini.

"Islam sebagai agama yang adil mengajar umatnya duduk semeja berdialog dan berdiplomasi dalam menyelesaikan isu yang dihadapi".

"Islam dengan jelas melarang keras umatnya memusnahkan rumah ibadat agama-agama lain dan islam sangat menghormati kebebasan beragama didalam masyarakat",.

Tindakan menyerang gereja dalam isu ini adalah sikap tidak selari dengan islam.

Dewan Pemuda Pas Kawasan Kota Raja mengutuk keras serangan tersebut.Serta menyeru semua pihak jangan membuat tuduhan melulu serta menganggap kejadian membakar rumah ibadat sebagai tindakan jenayah.

Rakyat seluruh negara amnya dan kota raja khasnya, kami seru supaya bertenang,dan menyerahkan perkara ini kepada pihak keselamatan untuk menyiasat seterus nya membawa penjenayah terbabit ke muka pengadilan .


Nuraffendi Zabiri
Ketua Penerangan
Dewan Pemuda Pas Kawasan Kota Raja

0 comments

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails