ANDAI perjuangan ini mudah pasti ramai yang menyertainya ANDAI perjuangan ini singkat pasti ramai yang istiqomah ANDAI perjuangan ini menjanjikan kesenangan dunia pasti ramai yang tertarik padanya tapi hakikat perjuangan bukan begitu, turun naiknya, sakit pedihnya, umpama kemanisan yang tidak terhingga - Hassan Al-Banna

Al - Furqan

Labels

Followers

08 October 2009

N-31 Bagan Pinang: "Sweeping UMNO/BN" From Malaysia..!

Aku dah berada di Bagan Pinang bermula dari malam jumaat yang lepas dan sebelumnya aku jugak berada di semua lokasi Pilihanraya Kecil sebelum ini kecuali Pilihanraya Kecil Parlimen Kuala Terengganu dan juga Pilihanraya Kecil Batang Ai.

Di semua lokasi yang sempat aku bersama, aku perhatikan 1 perkara yang cukup-cukup sinonim dengan UMNO/BN tak kira dimanapun dan perkara itu ialah RM dan Keganasan. dalam semua kempen pilihanraya kecil yang diadakan sebelum ini, pasti ada laporan tentang berlakunya amalan rasuah dan juga keganasan yang dilakukan oleh pihak UMNO/BN kecuali dalam Pilihanraya Penanti, itupun sebab UMNO/BN tidak bertanding.

Kalau disebut amalan RM, aku masih ingat lagi kejadian di Permatang Pauh yang mana para pemuda UMNO/BN sendiri telah mengadakan kekacauan dan bertindak memecahkan cermin bangunan UMNO/BN pada malam keputusan diumumkan (ketika penyokong Pakatan Rakyat sedang sujud syukur atas kemenangan) di 1 lokasi sekitar Penanti kerana tidak mendapat upah yang dijanjikan.

Dalam kejadian tersebut, sebanyak 6 buah trak FRU terpaksa dikejarkan ke Bangunan UMNO tersebut untuk mengawal kejadian dan mujur juga Bangunan UMNO tersebut tidak terbakar setelah dilontar dengan molotov cocktail oleh petugas UMNO/BN yang berang setelah gagal mendapat upah yang dijanjikan padahal kerja-kerja mereka telah selesai.

Dalam beberapa siri Pilihanraya Kecil yang seterusnya, kejadian yang sama masih juga berlaku. apa yang menariknya dan ia adalah fakta dalam setiap Pilihanraya Kecil, di hari penamaan calon, media perdana PASTI akan memaparkan berita yang 'kununnya' keganasan yang dilakukan oleh penyokong Pakatan Rakyat tetapi dalam setiap berita tersebut, tidak pernah dipaparkan video rakaman semasa kejadian, yang ada hanyalah gambar "mangsa" yang "kununnya" cedera (tanpa kesan kecederaan).

Paling menarik sekali ialah apa yang berlaku di Bagan Pinang semasa hari penamaan calon. diberitakan bahawa seorang Pemimpin Pemuda UMNO telah dibelasah oleh beberapa penyokong PAS dan seterusnya dipaparkan gambar kesan kecederaan mangsa (sampai hari ni aku dok tilik tapi masih tak nampak kesan kecederaan tu...) dan pada keesokan harinya, mangsa dimasukkan ke Wad dan lehernya telah dipakaikan dengan alat penyokong leher.

Ada NGO telah menawarkan sejumlah wang bernilai RM1000 untuk gambar atau video semasa kejadian tetapi masih tiada hasil dan pagi kelmarin, NGO tersebut telah menaikkan jumlah wang tersebut kepada RM6500 tetapi sampai ke saat ini, masih gagal mendapat apa-apa respon dari mana-mana pihak.

Mungkin semasa kejadian, para malaikat telah "menghacke" semua still camera, video camera dan juga HP orang ramai yang berada disitu atas sebab-sebab tertentu. ;D

Dalam kejadian-kejadian keganasan yang seterusnya yang didalangi oleh pihak UMNO/BN, media perdana tidak pernah walau sekalipun melaporkannya didalam mana-mana sumber media milik mereka baik saluran interaksi Radio/TV mahupun online.

Ini menampakan dan menjelaskan kepada kita betapa apa-apa sahaja kejadian keganasan yang didalangi oleh UMNO/BN "will keep in save under their carpet" manakala seboleh mungkin, media-media perdana yang didalangi oleh UMNO/BN akan cuba juga untuk memaparkan berita keganasan yang "kununnya" didalangi oleh Pakatan Rakyat walaupun dari awal sehingga keakhirnya kita tahu bahawa mereka tidak akan dapat memaparkan bukti-bukti berhubung apa yang dipaparkan, cukup sekadar gambar "mangsa" yang pada hakikatnya sihat.

Paling nyata ialah, dalam tempoh kempen, "mangsa" keganasan Pakatan Rakyat akan terlantar di hospital dan sebaik sahaja selesai urusan pengundian pada petangnya, "mangsa" keganasan Pakatan Rakyat akan hilang dari katil hospital dan tiada lagi berita tentangnya... aneh betul...

Hari ini, kejadian yang sama berlaku lagi di Bagan Pinang, dengan cara yang sama tetapi kali ini lebih hebat lagi dimana hantu-hantu yang datang untuk mengganas kali ini bukan sahaja datang dengan tangan yang kosong malahan kali ini mereka tampil dengan tangan yang bersenjata.

Aku cabar mana-mana individu perseorangan, bloggers atau media perdana paparkan berapa ramai Anak Bangsa Malaysia yang cedera, cacat atau mati angkara keganasan Pakatan Rakyat..!

Tapi kalau anda mahu kami paparkan mangsa-mangsa keganasan UMNO/BN mampu untuk memaparkan lebih dari anda jangka..!

Melihat pada keadaan ini, aku tak fikir negara tercinta kita Malaysia akan menjadi bertambah baik dibawah UMNO/BN... benar UMNO/BN "kununnya" mempunyai kekuatan anak muda yang ramai, gagah, perkasa dan berani. tetapi mereka-mereka ini lemah minda, lemah tubuh badan (berani bila ramai je... 1 by 1..? huh...)

Apa yang UMNO/BN berjaya tanam dalam jiwa anak-anak muda yang bakal menerajui negara Malaysia ialah kesamsengan. mereka dididik dan saban hari diracun secara berulang-ulang dengan patah-patah kata 13 mei, rusuhan kaum, cina nak ambil alih Malaysia dan beberapa lagi ungkapan-ungkapan yang selayaknya dibacakan kepada beruk-beruk dihutan.

Pimpinan sedia ada sudah semakin tua, berumur dan akan digantikan dengan anak-anak muda, tetapi adakah kita ingin mempertaruhkan masa depan negara kita ditangan anak-anak muda yang telah direkrut oleh UMNO/BN dengan zikir keganasan..?

Negara apa yang mahu kita jadikan Malaysia ini..? negara pengganas atau sebuah negara maju yang berlandaskan Islam berpandukan kepada Al-Qur'an dan Hadis dan menjadi contoh yang disegani kepada negara-negara jiran..?

Kalau anda redha supaya negara ini menjadi sebuah negara yang para pemimpin masa depannya terdiri daripada mereka-mereka yang ganas, brutal dan gila, UMNO mempunyai ramai anak-anak muda yang telah di rekrut sedemikian rupa dan anda boleh menemui mereka-mereka ini dalam mana-mana kempen pilihanraya.

1 perkara juga perlu aku ingatkan, anak-anak muda yang telah direkrut oleh UMNO/BN ini memerlukan 1 kuasa untuk berkhidmat dan kuasa itu ialah RM. jika anda tidak menyalurkan kepada mereka 'kuasa" ini, maka anda tidak akan mendapat apa-apa khidmat dari mereka.

Pakatan Rakyat juga selalu dikaitkan dengan keganasan dalam mana-mana kempen pilihanraya tetapi apa yang menghairankan ialah, penyokong Pakatan Rakyat yang dikatakan ganas itu selalunya dipaparkan gambarnya dalam keadaan kecederaan dan banyak juga yang cedera berdarah tetapi yang dikatakan sebagai mangsa keganasan Pakatan Rakyat..? gambarnya gagal dirakam... mungkin tubuhnya telah menjadi cebisan-cebisan yang halus akibat teruk "siganaskan".

Mainan silap mata jenis apa ni..?

Jadi... kita sebagai rakyat Malaysia, pada siapa kita nak pertaruhkan masa depan anak-cucu kita..? pada tangan mereka yang direkrut oleh UMNO/BN dengan zikir keganasan atau pada mereka yang terdidik dibawah Pakatan Rakyat dengan simbol keharmonian..?

Ada bezanya antara "dididik" dengan "terdidik"... "dididik" ialah pelakuan apabila kita diajar sesuatu oleh orang lain manakala "terdidik" pula ialah pelakuan apabila seseorang itu melihat, , bertanya, belajar dan berfikir dan menerimanya mengikut apa yang mereka faham dengan akal yang dianugerahkan oleh Allah.

UMNO/BN "mendidik" anak muda sehingga menjadi seperti apa yang mereka mahu manakala anak muda yang bersama Pakatan Rakyat pula berada didalam acuan mereka yang tersendiri, mereka tidak dipengaruhi tetapi mereka berada kerana kesedaran mereka dan bukannya hasil dari "pengaruh" mana-mana individu.

Semuanya terserah pada akal fikiran korang, korang tau mana yang baik dan mana yang buruk.

Untuk Negara Malaysia, mulai hari ini, aku lancarkan kempen :

"SWEEPING UMNO FROM MALAYSIA..!"

UMNO... You are too much..!
Posted by Topeng Perak® Unmasked

0 comments

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails