ANDAI perjuangan ini mudah pasti ramai yang menyertainya ANDAI perjuangan ini singkat pasti ramai yang istiqomah ANDAI perjuangan ini menjanjikan kesenangan dunia pasti ramai yang tertarik padanya tapi hakikat perjuangan bukan begitu, turun naiknya, sakit pedihnya, umpama kemanisan yang tidak terhingga - Hassan Al-Banna

Al - Furqan

Labels

Followers

25 June 2009

PABILA SANG UMNO DISAMAKAN DENGAN KOMUNIS DAN AJARAN SESAT.


Pemuda Umno Kelantan membuat aduan polis berhubung satu kenyataan Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, menyamakan Umno dengan ajaran sesat dan juga komunis.Kenyataannya, yang juga mursyidul am PAS, didakwa berbaur hasutan dan boleh mewujudkan ketegangan dalam kalangan rakyat, lapor Bernama.

Saya menyokong penuh dengan apa yang dinyatakan oleh YAB Tuanguru Hj Nik Abdul Aziz Nik Mat selaku Menteri Besar Kelantan itu, kerana Umno dan Komunis kedua-duanya sesat tidak diterima oleh Allah SWT.Ini kerana YAB Tuanguru melihat melalui kacamata Al-Quran itu sendiri.

Walau bagaimana pun kepimpinan pemuda Umno Kelantan melihat kenyataan Tuanguru ini dari sudut logik akal semata-mata.Sebab itulah pemuda Umno melontarkan pertanyaan didalam Malaysiakini.com “Berapa ramaikah yang telah dibunuh dan diperkosa oleh Umno sejak penubuhannya.”Apabila dikaitkan dengan komunis,maka mereka nampak keganasan jenayah bunuh dan rogol sahaja.

Apa yang dimaksudkan oleh Tuanguru ialah sesat dari kacamata Al-Quran sebagaimana firmannya :
ومن يبتغ غير الإسلم دينا فلن يقبل منه وهو فى الأخرة من الخاسرين
Maksudnya : Dan sesiapa yang mencari selain daripada islam sebagai cara hidupnya maka ia tidak diterima dan diakhirat kelak dia termasuk dikalangan orang-orang yang rugi.( Ali-Imran 85 )

Firman Allah SWT:
وما كان لمؤمن ولا مؤمنة إذا قضى الله ورسوله أن يكون لهم الخيرة
من أمرهم ومن يعص الله ورسوله فقد ضل ضللا مبينا
Maksudnya: Dan tidaklah harus bagi orang-orang Yang beriman, lelaki dan perempuan - apabila Allah dan RasulNya menetapkan keputusan mengenai sesuatu perkara - (tidaklah harus mereka) mempunyai hak memilih ketetapan sendiri mengenai urusan mereka. dan sesiapa Yang tidak taat kepada hukum Allah dan RasulNya maka Sesungguhnya ia telah sesat Dengan kesesatan Yang jelas nyata.(Al-Ahzab 36)

Ayat yang pertama Allah menyatakan orang yang mencari selain dari islam,samada komunis, secular dan apa-apa sahaja fahaman maka ia tidak diterima oleh Allah SWT termasuk Umno yang menganuti ajaran secular juga tidak diterima oleh Allah.

Ayat yang kedua Allah nyatakan bahawa orang yang memilih sesuatu perkara tidak berdasarkan kehendak Allah dan rasul, mereka adalah orang-orang sesat.Jadi,komunis cara hidupnya berlainan dengan cara hidup Al-quran,maka fahaman itu sesat.

manakala Umno pulak masih lagi tidak mengharamkan apa yang Allah haramkan seperti judi dan kilang arak masih wujud di Negara kita, sedangkan mereka mempunyai kuasa mentadbir Negara ini. Ini bermakna mereka ada cara tersendiri untuk memerintah selain dari cara yang Allah gariskan maka cara ini adalah sesat.Oleh itu tepatlah apa yang Tokguru sebut bahawa UMNO sama dengan Komunis
berita lanjut

0 comments

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails