ANDAI perjuangan ini mudah pasti ramai yang menyertainya ANDAI perjuangan ini singkat pasti ramai yang istiqomah ANDAI perjuangan ini menjanjikan kesenangan dunia pasti ramai yang tertarik padanya tapi hakikat perjuangan bukan begitu, turun naiknya, sakit pedihnya, umpama kemanisan yang tidak terhingga - Hassan Al-Banna

Al - Furqan

Labels

Followers

20 May 2009

Nizar Kemuka Asas Pembubaran DUN Perak Kepada Raja Nazrin

Harapan pembubaran Dewan Undangan Negeri Perak nampak semakin cerah apabila Menteri Besar Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin mengemukakan asas dan hujah kukuh bagi cadangan pembubaran DUN kepada Raja Muda, Raja Dr Nazrin Shah di Istana Iskandariah semalam.

Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin diterima mengadap Raja Muda tengahari semalam di Istana Iskandariah selepas selesai Majlis Anugerah Pingat & Bintang.

Semasa taklimat ringkas beliau pada Mesyuarat Perhubungan PAS Perak Datuk Seri Nizar berkata beliau mengambil kesempatan singkat itu memohon maaf bagi pihak Pakatan Rakyat dan rakyat Perak sepanjang tiga bulan sebelum ini sekiranya apa sahaja insiden yang berlaku mengguris hati baginda.

Beliau juga bagi pihak Pakatan Rakyat mengucapkan takziah di atas kemangkatan Kekanda Sultan Azlan Shah yang juga bapa saudara Raja Nazrin.

Datuk Seri Nizar juga secara berterus terang memberi pandangan beliau terhadap senario dan kemelut politik di Perak disamping merayu supaya agar baginda memberi penghormatan kepada rakyat untuk memilih semula kerajaan di negeri Perak bagi mengakhiri episod kemelut politik yang berpanjangan sehingga kini.

Tambah beliau Pakatan Rakyat akan menghormati apa sahaja pendirian dan keputusan rakyat sama ada memilih Pakatan Rakyat ataupun Barisan Nasional.

Datuk Seri Nizar juga memberi pandangan supaya tidak ada sidang DUN diadakan dalam tempoh terdekat selagi kemelut politik ini belum berakhir.

Beliau bimbang insiden kekecohan semasa sidang DUN 7 Mei akan berulang semula sekiranya sidang DUN diadakan juga dan akan hanya memalukan imej baginda dan negeri Perak.

Datuk Seri Nizar juga sebelum itu memberi pandangan kepada Mufti Perak, Datuk Seri Harussani Hassan mengenai kemelut politik di Perak serta merayu supaya beliau turut memainkan peranan menyelesaikan krisis itu melalui pembubaran DUN.

Walaupun pertemuan antara Datuk Seri Nizar dengan Raja Dr Nazrin singkat namun mesej yang beliau sampaikan amat berharga bagi baginda membuat pertimbangan terbaik rakyat Perak yang mahukan mandat mereka dikembalikan semula.
petikan dari tvantara.com

0 comments

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails