ANDAI perjuangan ini mudah pasti ramai yang menyertainya ANDAI perjuangan ini singkat pasti ramai yang istiqomah ANDAI perjuangan ini menjanjikan kesenangan dunia pasti ramai yang tertarik padanya tapi hakikat perjuangan bukan begitu, turun naiknya, sakit pedihnya, umpama kemanisan yang tidak terhingga - Hassan Al-Banna

Al - Furqan

Labels

Followers

04 September 2012

Nyawa,maruah pemimpin Pakatan juga bernilai.


Idris Ahmad, 04 Sep 2012
Pemimpin Umno membuat fitnah kepada Pakatan Rakyat kononnya akan menukar bendera apabila memerintah nanti.
Bulan Syawal masih ada, puasa Ramadan tidak memberi apa-apa kesan ke dalam diri mereka. Semuanya matlamat menghalalkan cara.

Walaupun pemimpin Pakatan Rakyat menegaskan tidak pernah ada perbincangan langsung untuk menukar bendera, cuma yang ada hanya untuk menukar kerajaan.

Apabila dicabar di mana, minit mesyuarat mana semuanya tidak disambut sebaliknya media mereka meneruskan pesta fitnah untuk memastikan rakyat takut kepada Pakatan Rakyat.

Tahniah kepada pihak polis yang terus menubuh pasukan penyiasat untuk menyiasat isu bendera dan pijak gambar Datuk Seri Najib pada malam Himpunan Janji Demokrasi 30 Ogos 2012.

Cuma rakyat tertanya-tanya apa pula tindakan terhadap keganasan yang dilakukan oleh penyokong Umno kepada pemimpin Pakatan Rakyat.

Apakah nyawa dan maruah pemimpin Pakatan Rakyat tidak ada nilai? Apakah pemimpin Pakatan Rakyat tidak berhak untuk bergerak bebas di dalam negara ini? Apakah parti PAS, DAP dan PKR parti haram?

Mereka yang membuat ganggu terus bermaharajalela. Di manakah keluhuran Perlembagaan dan Kedaulatan Undang-Undang?

Mana tindakan tegas terhadap keganasan demonstrasi kepala lembu di Shah Alam pada 28 Ogos 2009. Ini demonstrasi penghinaan pada agama. Nasib baik provokasi ini tidak disambut, kerana kebijaksanaan pimpinan Pakatan Rakyat mengawal keadaan.

Apa khabar mengenai  serangan kepada Haji Mohamad Sabu yang berceramah di Seremban pada 24 September 2011 sehingga ada yang cedera. Begitu juga gelagat samseng yang mengganggu ceramah Pakatan Rakyat di Lembah Pantai pada 25 Mei 2012 sehingga ada yang cedera.

Mana tindakan terhadap mereka yang menyerang Nazir Masjid al-Solihin Teras Jernang, Bangi ketika pemilihan Jawatankuasa Masjid  10 April 2012.

Begitu juga beberapa serangan terhadap YAB Lim Guan Eng di Pulau Pinang, penghinaan dengan membawa kek najis kepada Lim Guan Eng.  Apa tindakan terhadap mereka yang memijak gambar beliau? Beliau menjadi Ketua Menteri dipilih mandat oleh rakyat. Kenapa layanan begitu rupa terhadap beliau?

Bas Jelajah Merdeka anjuran PKR diserang dan disimbah cat merah di Kota Baharu pada 1 September 2012.

Terbaru peristiwa baling kasut dan mengganggu tazkirah Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 2 September 2012 di  Masjid Pumpung Alor Setar. Semuanya rakyat memerhati dan berfikir, adakah pemimpin Umno kebal dan bebal.
by:harakahdaily.

0 comments

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails